Måndagen den 21 mars håll Bjuvs arbetarekommun sitt årsmöte.

Mötesordförande var Ola Möller riksdagsledamot från Helsingborg. Det var ett möte som gick enligt planerna, alltså inga problem med någonting. Där blev en del förändrigar i styrelsen men dom var marginella. Ola håll också ett ”brandtal” inför valrörelsen med inriktning på socialdemokraternas vallöften som är

För det första: Att vända på varje sten för att minska segregationen och bekämpa den hänsynslösa brottslighet som idag hotar hela samhällsgemenskapen.För det andra: Att driva på den gröna industriella revolutionen med investeringar i hela landet. Så minskas utsläppen och så hamnar framtidens jobb i Sverige. För det tredje: Att ta tillbaka kontrollen över välfärden så att alla medarbetare har de villkor som krävs för att göra sitt jobb. Så kan vi se till att skolan, vården och omsorgen håller hög kvalitet i hela landet. Av respekt för alla som jobbar och byggt upp vårt land ska vi ha trygga socialförsäkringar och pensioner.

Tack Ola för detta!

Ola Möller

Mötet tackade också av Sofia och Christos för deras arbete i valberedningen

Tack även till Kai Christiansen för ett bra arbete i fackligt/politiska arbetsgruppen och Liselott Ljung för ett utmärkt jobb som sekreterare.

Liselott Ljung
Kai Christiansen